|
|
|
|
![]() |
Ankieta dla pacjentów udających się do poradni specjalistycznych oraz dla pozostałych pacjentów uwzględnionych w w/w informacji Pobierz Dokument Microsoft Word |
![]() |
Ankieta dla pacjentów hospitalizowanych i udających się do Poradni nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej Pobierz Dokument Microsoft Word |
INFORMACJA DLA RODZIN PACJENTÓW
W związku z wprowadzonym stanem epidemii na terenie naszego kraju, związanego
z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, od dnia 6 marca 2020 r obowiązuje
całkowity zakaz odwiedzin we wszystkich oddziałach szpitalnych.
Dyrekcja Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Bytomiu umożliwia przekazanie rzeczy niezbędnych pacjentom oraz opiekunom przebywającym z hospitalizowanymi dziećmi w oddziałach dziecięcych (środki higieniczne, żywność, odzież). Przekazanie następuje według ustalonych zasad i tylko w określonych godzinach.
- Produkty dostarczane pacjentom przez rodziny należy przynieść do Punktu pomiaru temperatury (Blok Nr 1), będą one przyjmowane codziennie między godz. 8:00 – 15:00.
- Wszystkie produkty muszą być zapakowane w plastikowe pojemniki, łatwe do dezynfekcji, opisane imieniem i nazwiskiem Pacjenta oraz nazwą oddziału, w którym jest hospitalizowany.
Produkty nieopisane nie będą przyjmowane! - Przekazane produkty zostaną dostarczone wskazanej osobie tego samego dnia przez pracownika szpitala. Paczki są roznoszone pacjentom trzy razy w ciągu dnia o godz. 10:00, 14:00 i 18:00.
SENIOR-FON
ŚLĄSKI TELEFON DLA SENIORA SENIOR-FON
W dniu 30 marca 2020r. Samorząd Województwa Śląskiego uruchomił usługę skierowaną do Seniorów Mieszkańców Województwa Śląskiego – Śląski Telefon dla Seniora SENIOR-fon. Operatorem telefonu jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.
32 506 56 40
Telefon będzie funkcjonował od poniedziałku do piątku w godzinach
od 8.00 do 18.00 .
SENIOR-FON spełnia dwie główne funkcje:
FUNKCJA nr 1 – TERAPEUTYCZNA wsparcie emocjonalne, psychologiczne, rozmowa wspierająca, pomoc w przełamaniu poczucia osamotnienia, wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa. W tym trudnym czasie, osamotnienie seniorów, czasami brak wsparcia, czasem bezsilność, dają się we znaki, tej jakże narażonej na niebezpieczeństwo grupie społecznej. Dlatego ruszamy z przedmiotowym projektem. WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW: https://rops-katowice.pl/2020/03/28/slaski-telefon-dla-seniora-senior-fon/ |
FUNKCJA nr 2 – INTERWENCYJNA gdzie na naszej infolinii będzie można zgłosić problem seniora, a nasi interwenci będą podejmować działania skutecznej koordynacji pomocy dla osób w potrzebie w jej środowisku lokalnym (powiadomią miejscowe służby, sprawdzą ścieżkę pomocy, zainteresują organizacje pozarządowe, inne według rozeznanej sytuacji). WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW: https://rops-katowice.pl/2020/03/28/slaski-telefon-dla-seniora-senior-fon/ |
Bezpłatne wsparcie psychologiczne
świadczone przez pracowników Centrum Psychiatrii w Katowicach
im. dr. Krzysztofa Czumy
na rzecz osób potrzebujących wsparcia psychologicznego i porady lekarskiej
z powodu epidemii i jej skutków.
Bezpłatne wsparcie psychologiczne online w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego dla personelu medycznego, chorych i ich rodzin, dla osób objętych kwarantanną oraz dla wszystkich przeżywających kryzys psychiczny oferuje Centrum Psychiatrii w Katowicach im. dr. Krzysztofa Czumy.
Grupa wolontariuszy: psychiatrzy, psychologowie i terapeuci wyszli w inicjatywą stworzenia grupy wsparcia dla osób potrzebujących pomocy psychologicznej w tym trudnym okresie.
Zdalną pomocy można uzyskać od poniedziałku do soboty poprzez połączenia telefoniczne (numery i harmonogram poniżej), Skype'a pod hasłem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz pocztą elektroniczną pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Harmonogram dyżurów:
- Poniedziałek godz. 11.00-13.00 p. Zuzanna S. (psycholog, psychoterapeuta) tel. kom. 504 566 135;
- Wtorek godz. 9.00-11.00 p. Małgorzata B. (psycholog, psychoterapeuta) tel. 32 603 85 19 oraz godz. 16.00-18.00 p. dr Ewa R. (psychiatra, internista, psychoterapeuta) tel. 32.603 84 24;
- Środa godz. 9.00-11.00 p. Małgorzata B. (psycholog, psychoterapeuta) tel. 32 603 8519 oraz godz. 14.00-17.00 p. Katarzyna K. (psycholog, psychoterapeuta) tel. 32 604 84 24;
- Czwartek godz. 11.00-14.00 p. Agnieszka M. (psycholog, psychoterapeuta) oraz godz. 16.00-18.00 p. dr Ewa R. (psychiatra, internista, psychoterapeuta) tel. 32.603 84 24;
- Piątek godz. 11.00-14.00 p. Ewa J. (psycholog kliniczny) tel. 32 603 84 24;
- Sobota godz. 13.00-16.00 p. Agnieszka M. (psycholog, psychoterapeuta) tel. kom. 509540582
Pomocy w tej formie planujemy udzielać do czasu odwołania zabezpieczeń epidemicznych (zamknięte placówki oświatowe, granice, zakłady pracy itp.).
Nasi specjaliści wspólnie z Wyższą Szkołą Humanitas już działają pod hasłem CZŁOWIEK. To się liczy, udzielając wsparcia pracownikom ochrony zdrowia kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Mamy nadzieję, że nasze wsparcie pomoże osobom, które przeżywają silny lęk, ataki paniki, obniżenie nastroju lub kryzys emocjonalny związane z koronawirusem.
W ZWIĄZKU Z ZAOSTRZENIEM REŻIMU
SANITARNEGO ZWIĄZANEGO Z PANDEMIĄ
KORONAWIRUSA SPRAWY ADMINISTRACYJNE
ZAŁATWIANE BĘDĄ TELEFONICZNIE, BĄDŹ ZA
POŚREDNICTWEM POCZTY ELEKTRONICZNEJ TEL:.
32 786-14-45, 786-14-25
(Dział Organizacji)
786-14-32, 786-14-33 (Dział Kadr)
786-16-42 (Sekretariat)
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
