Gosia

Rzecznik ds. etyki i rozpatrywania skarg pacjentów

 mgr Oliwia Komor

+48 669 191 500

Skargi i wnioski można składać:

W sprawach skarg i wniosków pacjenci przyjmowani są:

od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00 przez Dyrektora ds. Lecznictwa Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Bytomiu oraz rzecznika ds. etyki  i rozpatrywania skarg pacjentów.

W celu zapewnienia przestrzegania zasad etyki w Szpitalu określonych w Kodeksie Etyki w dniu 15.09.2011r. powołany został Rzecznik Etyki Szpitala Specjalistycznego Nr 2 w Bytomiu.

Natomiast od 17.10.2013 r. powołany  został Zespół Etyczny Szpitala do którego mogą kierować sprawy zarówno pacjenci, pracownicy, jak i interesariusze Szpitala poprzez zgłaszanie uwag - skarg lub wniosków bezpośrednio do Rzecznika ds. Etyki, jak również  w formie pisemnej za pośrednictwem wskazanego powyżej adresu poczty elektronicznej lub tradycyjnie wpływem do kancelarii głównej Szpitala

Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta

Od 6 listopada 2008 r. prawa pacjenta zostały uregulowane w ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Ustawa obowiązuje od 5 czerwca 2009 r. /Dziennik Ustaw z 31 marca 2009 Nr 52 poz. 417 ze zm./Dziennik Ustaw z 31 marca 2009 Nr 52 poz. 417 ze zm./

Zakres działania Rzecznika ds. Etyki